fredag 4 mars 2011

Flaskdekorationer

Jag har gjort två askar att trä på flaskor. Någon som vet vad det kallas? Jag kallar dem för flaskaskar i brist på bättre ;)

Det är två av våra grannar som ska få dem. På den högra flaskan har jag gjort rosenrankan själv. Det svart-vita pappret hittade jag hos butiken Smått o Gott. Ett par brads fick vara med och dekorera.

På den vänstra flaskan blev det glitterlim på rosorna och bladrankor som band i stället. Det fina bandet har jag också hittat hos butiken Smått o Gott. På baksidan hängde jag en enkel tag med en tackhälsning till mottagarna. Här satte jag även dit några halvpärlor i bling.



9 kommentarer:

bili sa...

Såååå häftigt och snyggt :) Liftvarning, Sindra!!! Trevlig helg kramar bibbi

Pippin sa...

Jätteläckra! Ny variant som jag inte sett förut.
Tack för kommentarer på min blogg. Jag gör tagarna själv. Överdelen är en labeldie från spellbinders där jag bara stansar precis överdelen och sen har jag en hörnrundare nertill.
Kram och trevlig helg.
Pippin

Monica sa...

Så läckra de blev!! de matchade flaskorna så bra med - har du tuten på den tro..? Jag tänkte på en helt annan grej när du förklarade... ;)

Det är stooor risk att man kanske testar detta med :D

Bra gjort! kram kram

Elisabet sa...

Fantastiskt snyggt och effektfullt! Jag säger som Bili - liftvarning!

Marie-Louise sa...

Jätteläckert! Säger som övriga, stor liftvarning här! Trevlig helg! Kram

DesignAnnique sa...

Åh så läckra! Me like a lot!

Maria sa...

Snyggt...vet inte vad det heter. Men urläckert Kram maria

Tesa/Therese sa...

Jättesnygga. Gillar ideén med bladbandet virat runt toppen. Har själv såna band, men vet inte vad jag ska göra med dom. Tack för tipset!
Kram Tesa

Anonym sa...

Vilka fina lådor till flaskorna! Ja allt du gör är så fint och jag begriper inte hur du kan komma på allt. Vilken kreativitet och vilket pillgöra. Sånt där skulle jag aldrig klara av. Jag har inte det tålamodet.
Kram.