söndag 27 mars 2011

Tack - Ramkort

Har gjort mitt första ramkort. Jag gjorde om beskrivningen så att det blev avlångt i stället för fyrkantigt. Det passade fotot bättre då ;)

Det är ett Tackkort från lyckliga nyblivna föräldrar till BB-personalen.

Jag har stansat ut fotohörndies och alfabet Chandelier i svart cardstock. Sedan har jag använt fint mönsterpapper som jag tyvärr inte minns tillverkaren på. De fina hjärtana har jag stämplat med stämpel från Stämpelkällan. Färglade dem med Distress Ink i två nyanser av rött samt lade på 3D-lack på det ljusa hjärtat. Den har egentligen små hjärtan runt om, men de klippte jag ut och satte några av dem på insidan i stället. Martha Stewarts stans med hjärtan fick också jobba lite ;) Chalkat runt med Distress Ink Vintage photo har jag också gjort. Blommor, hjärtanbrad och lite bling fick också vara med.

Jag ser att högra insidan ser mörk ut. Den är egentligen vit med chalkade kanter i vintage photo.

Fotograf är Tommy Olsson

8 kommentarer:

bili sa...

Vilket snyggt tackkort :) Blir säkert uppskattat av mottagarna. kram bili

Monica sa...

omg, kortet blev kanonsnyggt! :D bb blir säkert jätteglada över att få lite uppskattning, en bra idé och fint gjort! kram kram

Maria sa...

O va fint det blev. Trevlig tackkort verkligen. Kram Maria

Elisabet sa...

Som vanligt ett snyggt och välarbetat kort!
Om jag jobbade på förlossningen skulle jag försöka smuggla med mej kortet hem ;)
Gillar typsnittet på texten också.

Sussie sa...

Jätte fina kort, du är såå händig.
Kram Sussie

Carina sa...

Jättefina grejor du gör:) och rolig vikningar. Gillade det jag såg, så nu är jag följare hos dig. Hoppas du får en fortsatt bra dag. /Carina

Gurkiss sa...

Jätte fint kort...

Kram Gurkiss

DesignAnnique sa...

Vad fint det blev!