torsdag 17 november 2011

Julkort med alu-tejp

Här visar jag två julkort i storleken 10x10 cm. Jag har lekt med aluminiumtejp från biltema. På den översta bilden har jag embossat bakgrundspappret och sedan klätt det med små bitar av alu-tejp. Därefter har jag haft på ett tunt lager vit akvarellfärg. Renen från Crafty Individual är stämplad med Distress Ink Black Soot och sedan värmeembossad med clear-pulver. Kanten runt har jag rispat och sedan lagt på rött glitterlim.

På det nedre kortet har jag först lagt dit de dekorationer jag vill ha med på kortet och sedan tejpat på småbitar av alu-tejpen. På det ett tunt lager med vit akvarellfärg. När den torkat har jag lagt på lite blå och gul akvarellfärg också. De dekorationer jag har använt är wellpapp, utstansat alfabet och löv samt husrad. Husraden är Tim Holtz.




Det här är julkorten för vecka 6 och 7 ;)

9 kommentarer:

onkis sa...

Vilka mysiga julkort du har skapat med tapen,
jättefina.
Kram!

Katarina sa...

Jättefina julkort med tejpen. Kram Katarina

Marita sa...

Så flotte og unike julekort♥.
Tusen takk for hyggelig kommentar i bloggen min♥.

Ønsker deg en riktig fin helg.

Klem Marita

bili sa...

Snygga kort. Kul med alu tejp :) kramar bibbi

Elisabet sa...

Otroligt snyggt och läckert!!
Har sett alu-tejp i flera bloggar senaste tiden, så det innebär väl att jag provar det om 2 år eller så ;)

Ulle sa...

Kanonfina kort båda två! men jag fastnade lite extra för det första, det är verkligen ljuvligt!

Margareta sa...

Jättehärliga kort!! Det översta är min favorit!
Jag köpte ju alutape i söndags, men inte har jag hunnit prova.... Tack för inspirationen!!

BellaMio sa...

WOW!!! Vilka fantastiska kort du gjort!!! Det med renen blev direkt en favorit :)

Tack för din goa grattishälsning inne hos mig, blev verkligen glad :)

Hoppas du får en skön helg!

Lena sa...

Underbara kort du har gjort. Det blir så läckert med denna tape! ha en trevlig helg. kram Lena