tisdag 26 februari 2019

Double Block Step Card med tutorial

Nu har jag också testat att göra ett "Double Block Step Card". Det var riktigt skoj att göra så det kommer jag säkert att göra flera av.

Bilderna visar kortets framsida, baksida, ovanifrån och nervikt så det blir platt och lätt kan skickas som brev. Jag har använt mig av vit och mörkblå cardstock samt mönsterpapper. En fin bild på fika fick bli utgångsfärgerna. Dekorerade med blommor, blad, blingpärlor och glitterlim.

Nedre bilden är tagen på kvällen, därav de annorlunda färgerna.





Här är en länk till hur man gör kortet.
https://www.youtube.com/watch?v=_Y3WJXplX6Q

Här har jag gjort en enkel mall med mått på båda varianterna av kortet.



Klicka på bilden för större bild.

Kul att du hittade hit! Ha en bra dag och titta gärna in igen! Kram

2 kommentarer:

Camilla Persson sa...

Vilket läckert och välarbetat kort du gjort! Ser verkligen avancerat ut:) Och
fina dekorationer är det också!!
Kram och må så gott!

Lisa-olsi sa...

Tufft och fint kort
i kul vikning :)
Ha det gott!
Kram Lisa