fredag 15 januari 2010

3D-kort till Kort i Fokus

Kort i Fokus har tema 3-Dimensionellt nu. Det här kortet gjorde jag i ämnet.

Jag har använt fyra olika storlekar av spellbinders. Tejpade ihop dem med dubbelhäftande tejp utom mellan den blåa och den röda. Där satte jag 3D-kuddar för att få ett mellanrum för att stoppa in taggen. Chalkade dem med brunt samt runt det prickiga pappret. Sedan på med en snögubbe från Cards of Maria som jag stämplat med svart och värmeembossat med clearpulver. Snögubben är i tre lager. En grund. Sedan har jag klippt bort ringen på nästa och därefter har jag klippt ut bara halsduken. Alla tre lagren är fästade med 3D-kuddar. På hattbrättet och på kvasten har jag lagt på 3D-lack och på moroten 3D-lack som crackelerar. Till slut har jag använt glitterlim på snöflingorna och en del prickar på det blå pappret samt runt det ljusblå pappret som snögubben sitter på.



Här är en bild från sidan också så ser man bättre hur kortet är uppbyggt.

Inga kommentarer: