torsdag 27 september 2018

Swatch book

Titta vad jag har! Jag har försökt så många gånger att fixa till en sådan här swatch book för att lättare veta vilken cardstock jag ska beställa när jag handlar från nätet. Det har inte blivit något resultat av det. Däremot har jag "lyckats" köpa fel nyanser ett otal gånger...hahaha.

Nu har jag haft turen att få tag i ett helt gäng! Det är cirka 360 stycken olika kulörer och även bling, släta och dots. På baksidan är de märkta med tillverkare, färg med mera. De var i mindre bitar som jag skar ut med tags och gjorde hål i på lämpligt ställe. Jag förstärkte hålen med genomskinliga hålförstärkare på båda sidorna så de ska hålla länge (Hålförstärkarna syns inte på bilderna eftersom jag satte dit dem efter fotograferingen). Därefter satte jag dem på bokringar så det blir lätt att fylla på när jag köper färger som inte finns med i samlingen samt bläddra i för att finna den färg jag söker.

Tusen tack https://lisa-olsi.blogspot.com/ för att jag fick möjligheten att köpa dessa av dig! Titta gärna in på hennes blogg. Där finns det massor av fint att inspireras av!



1 kommentar:

Lisa-olsi sa...

Det blev jättebra, kul att du blev nöjd med köpet :)
Nu hoppas jag vi slipper köpa fel så ofta igen.
Jag har beställt hålförstärkare, tänkte som dig där.
Ha det gott!
Kram Lisa