onsdag 8 juli 2015

Kort med uggla

Ett grattiskort i storleken 20 x 10 cm till en person som gillar ugglor och blommor. Kortet är bredast där ugglan sticker ut. Stommen är vit cardstock. Mattan är i brun cardstock. Mönsterpapper fick också vara med. Cameon fick hjälpa till med att skära ut delarna till ugglan. Chalkat runt kanterna med Distress Inks pumice stone. Dekorerat har jag gjort med två olika spetsar, blommor, swirls, pyntbär och stämplar.Jo, glitterlim fick också vara med på blommorna.

Klicka på bilden om du vill se en större bild.

Jag önskar dig en riktigt fin födelsedag!






1 kommentar:

Margareta/Mormormargareta sa...

Hej Marianne!
Nu har här hänt en massa trevliga saker igen i din blogg! Njuter av dem vartefter de kommer och blir så inspirerad!!
Tyvärr är det mest via mobilen nu när jag är i Björkebo (som jag skrev sist) och mina fingrar skriver så mycket fel på den, så det är svårt att kommentera så nån förstår vad jag menar ;-)
Använder min "internettid" till att göra mina egna blogginlägg och att lägga upp lite länkar o sneak peaks på fb.
Det här födelsedagskortet älskade jag verkligen!! Ugglan är ju helt underbar och det avlånga kortet passade så bra!! Får börja träna på att göra avlånga kuvert, tror jag, så jag kan variera mina kort lite mer!! ;-)

Hoppas du har en skön sommar, trots att vädret är lynnigt!
Kram!!