måndag 2 januari 2012

Bokkort till Tobias

Det här inlägget skulle egentligen ligga inne under förra året, men jag har inte lagt ut det eftersom mottagaren inte hade fått det. Det är en variant av bokkort där jag har gjort som en liten ask där jag har lagt i tior, som när man drar i "flärpen" som sitter fast vid den lilla öppningen gör att det kommer fram tior på rad ;) Det syns på sista bilden hur jag menar.

Jag har använt mig av tekniken med aluminiumtejp och svart akvarellfärg. Det är så roligt att kladda loss ibland ;)







Ett försenat Grattis till Tobias, mitt vuxna barnbarn ;) , på 21-årsdagen!

10 kommentarer:

bili sa...

Vilken snygg "presentförpackning", häftigt med aluminiumtejp o kladd :) Smart med tiorna. Posten är inte som den var förr. Tar visst längre tid för brev att komma fram nu för tiden.
kram bibbi

Titti sa...

Jättefint bokkort , smart ska försöka någon gång med detta, smart.Kram Titti

Katarina sa...

Vilket läckert kort. Passar perfekt till en kille. Kramar Katarina

Cornelia sa...

Kanonfint! Det är inte lätt med maskulina kort alla gånger, men det här är ju perfekt!

Prickan sa...

Vilket häftigt tufft kort du gjort, jätteläckert. Snygg lösning med tior på rad, bra jobbat ;-)) kram kram anna

Margareta sa...

Allra först GOTT NYTT ÅR till dig!!
Bokkortet är jätteläckert! Så passande till en kille!!
Du har också gjort så mycket vackert i inläggen här under!! Det var ganska länge sen jag tittade in hos dig för jag har varit sjuk. Hade tänkt göra en sån fin stjärna till jul, men blev ju sjuk så julpysslandet kom lite av sig. Julkorten lyckades jag i alla fall fixa, tack och lov!!!
Du visar verkligen många fina och med olika vikningar. Ska spara ideerna till nästa år!! Tack!

Carina sa...

Så snyggt och läckert:)
God fortsättning
Kramisar

Lena sa...

Oj, vad häftigt. Så snyggt på alla sidor och så finurligt gjort. God fortsättning på nya året. Kram Lena

Elisabet sa...

Åh, så fint!!
Kortet är ju i sig en vacker present!
Gillar stilen också. Svårt att göra manliga kort annars.

Annika sa...

Vilket läckert bokkort!

Jag håller med dig om att det är riktigt roligt med aluminiumtejp! :D

Vad mycket fint du har gjort sen jag sist kikade in här. :)

Jag önskar dig ett fortsatt gott 2012!

Kram