lördag 24 september 2011

Grattis Erik 90 år!

I dag visar jag ett kort till en man som fyller hela 90 år! Det är ju många med mig som tycker det är svårt att göra manliga kort. Det här tycker jag känns manligt.

Kortet går i blåa och bruna nyanser med inslag av vitt. Uppruggade kanter som färg av Distressfärgen Vintage Photo. Lite utstansade bladsvirlar och rundlar fick vara med samt pärlor och spets. Spetsen fick också lite färg av Vintage Photo. Texten på insidan har också samma färg samt att den är värmeembossad med clearpulver.




Stort Grattis Erik, mina barns farfar, på födelsedagen! :)

9 kommentarer:

bili sa...

Det kortet har du lyckats med, mycket snyggt och passande till en man :) Gillar kombinationen blått-brunt. kram bibbi

Lena sa...

Verkligen ett vackert manligt kort. Så fina färger och dekorationer tillsammans. Kram Lena

Prickan sa...

Jättefint kort, snygg färgkombination. Ser riktigt gammaldags ut med den fina spetsen. Kul att träffas idag hos MonicaMarie, nu har jag fått fullt med ideér i huvudet ... men ingen produktion ... ha ha ... Kram kram

Elisabet sa...

Ett väldigt vackert kort, som jag är säker på att han blev glad för!

Britt-Inger sa...

Snygga nyanser och manligt ;O)
Synd att det ska vara så svårt på den manliga avdelningen, men som sagt, man är inte ensam ;)
Min vikning av kort har nog inget namn, tror jag. Tror jag hittade modellen hos Marianne (norskan) och började klippa och klistra, för jag har ingen mall att utgå ifrån.
Ha en bra dag och vecka.
Kram, Britt-Inger

Tesa/Therese sa...

Härligt kort. Gillar dina färgval. Tack snälla för dina ord hos mig. Uppskattas otroligt mycket ska du veta.
Ha det gott!

Kram Tesa

Åsa/asamia sa...

Stilfullt och fint kort, manligt och ändå dekorerat.Du fick verkligen till det kanonfint!

Annika sa...

Ett fint och manligt kort! Det har du lyckats bra med! :D

Kram Annika

Cornelia sa...

90 år är en aktningsvärd ålder! Hoppas att barnen får ha sin farfar kvar i många år till!

Och... javisst.. toppenkort till jubilaren!